Blogia
lamemoria

Una dissenyadora de joies al Telecentre

Una dissenyadora de joies al Telecentre

CARMEN CASAS: DISSENY I JOIES EN EL SOLSONÈS

Presentació

 Em dic Carmen Casas i vaig néixer a Madrid. Durant anys vaig ser adjunta a direcció a una empresa química fins que vaig decidir viure i fer el que sempre vaig somiar: fer dissenys amb plata, pedra..... Per diferents motius (principalment sortir de les grans ciutats), des de fa dos anys visc a Solsona, encara que, assíduament, tinc que viatjar per tota Espanya. Durant anys vaig dissenyar joies i bijuteria per altres, fins que vaig decidir vendre directament el que faig. Treballo principalment pedres semi precioses, vidres italians, plata i tot el que la meva ment i les meves mans siguin capaces d’elaborar.No faig les quatres campanyes convencionals (primavera, tardor, etc), faig poques peces de cada disseny perquè la persona que la porti sàpiga que només hi ha 10 peces iguals que la seva (i no sempre).A nivell personal m’agrada, principalment, la lectura, manualitats. M’encanta la natura i tot el que ens ofereix (Pau, silenci, bellesa...).  

Entrevista

 La teva feina la definiries com a teletreball? Per què?Si, treballo a distància, des de casa meva. No tinc que sortir tots els dies a una empresa. Envio la meva col·lecció als meus clients, principalment botigues, encara que també particulars. Els clients, o bé en demanen per correu electrònic, deixant a la meva voluntat, les peces a enviar o bé envio una quantitat determinada de peces perquè puguin triar. El correu electrònic és primordial per mi, per contactar amb proveïdors europeus (italians i alemanys, principalment) El contacte professional, mitjançant la informàtica, em facilita força el meu treball, ja que puc enviar fotos de les peces,  Quins avantatges té teletreballar? Organitzar el meu temps en funció de la feina. Puc treballar un cap de setmana moltes hores i el dilluns o dimecres, per exemple, els puc dedicar a temes personals.Això, per a mi és molt important. La inspiració no la tinc de 8 a 15 hores, per això aquesta manera de treballar és indispensable. Quins inconvenients? Molt pocs. Potser el no desconnectar totalment, però com m’agrada tant el que faig no és massa important.Sóc també solitària i per tant no necessito gent al meu voltant. Empleno el meu temps en mirar els arbres, veure córrer als meus gossos, llegir asseguda a terra, recolzada en un arbre..   En què t’ajuda el telecentre? Principalment perquè els ordinadors són molt més ràpids, no tinc connexió a Internet a casa i poden ajudar-me a resoldre dubtes que se’m plantegen a nivell informàtic, que em passa sovint. Aquestes tres qüestions són bàsiques per poder portar bé la meva feina. A més a més em facilita un contacte amb gent fora de la meva professió que considero important. Quins serveis creus que el telecentre t’hauria d’oferir, a part dels que ofereix ara? M’agradaria fer un curs d’informàtica, sobretot fotoshop, edició de fotos per enviar-les, etc.    Animaries a la gent a teletreballar? Sí, aquesta manera de treballar m’ajuda a desenvolupar més la ment, em sento lliure i això repercuteix, de manera positiva,  professional i personalment.

Acció desenvolupada dins del Pacte per a l'Ocupació de les Terres de Lleida 2006/2007

0 comentarios