Blogia
lamemoria

La historia de jackie

La historia de jackie

UNA TRADUCTORA AL TELECENTRE DEL SOLSONÈS

Presentació

 La Jackie Morrow va néixer, al 1968, a Gran Bretanya on va viure fins els 23 anys.  Al 1991 es va traslladar a Madrid per a treballar, i també va estudiar “Experto en traducción” a la Universitat Complutense. En 1995 va arribar a Catalunya i des d’aleshores, ha treballat gaire bé en l’àmbit de la traducció (castellà/català a l’anglès i viceversa). Ara porta 3 anys treballant com a traductora autònoma, principalment amb clients catalans i amb tipus diferents de text com, per exemple, les patents industrials, els assumptes de marques comercials, manuals tècnics i texts legals i publicitaris. Està casada amb un lleidatà i és mare d’una filla de dos anys. Li agrada la lectura, la música, les manualidats, la natació, el ioga i les activitats culturals. A nivell personal li interessa molt la protecció del medi ambient i la diversitat de les cultures. Actualment viu al poble d’Olius. 

Entrevista

 La teva feina la definiries com a teletreball? Per què? Doncs sí, perque treballo a distancia, fora de l’àmbit tradicional d’un despatx, tot i que tinc una mena de despatx montat a casa. Els meus clients m’envien feina per correu electrònic, o per fax, amb una data de lliurament i jo m’organitzo dintre dels límits d’aquesta data per fer i tornar la feina, també per correu electrònic o per fax.  Quins avantatges té teletreballar? Evidentment és la possibilitat de, gaire bé sempre, poder organitzar-me les hores de treball al meu ritme, a les hores més convenients, quan em puc concentrar totalment en la feina. Tot i que depens dels altres per la feina, pots controlar la teva vida professional. A més a més, em permet estalviar els temps de desplaçaments i aprofitar-ho per altres coses. Així, durant el dia, si m’organitzo, tinc temps per tot. D’aquesta manera em permet compaginar la meva vida professional i personal Quins inconvenients? A vegades és difícil deixar de pensar en la feina perque sempre la tens a casa. També, a vegades, es nota la falta de contacte amb uns companys, tot i que es parla per telèfon amb els clients. En aquest sentit, trobo molt important dedicar un temps a la setmana a fer una activitat on et puguis comunicar “en persona” amb altra gent. A més a més, depens 100% de l’informàtic, dons cal tenir uns quants coneixements i un bon equip. També cal tenir disciplina però també poder adaptar-te perquè, per exemple ,en el meu cas, unes feines poder coincidir o requerir més temps del previst, i treuen una part del temps dedicats a la vida personal. En què t’ajuda el telecentre? Principalment em serveix com a despatx de recolzament, perquè puc utilitzar les seves eines de treball si les meves fallen o si no les tinc al meu despatx a casa. Això ajuda a que no em sento tan ‘vulnerable’ informàticament parlant. També el centre ofereix una selecció de cursos que poden resultar molts interessants a nivell d’usuari i d’empresària. A més i més, el centre proporciona una font de contacte regular amb la gent.  Quins serveis creus que el telecentre t’hauria d’oferir, a part dels que ofereix ara? Potser uns cursos sobre l’ús d’uns programs informàtics, com l’edició de sobretaula.    Animaries a la gent a teletreballar? Sí, perque em considero molt afortunada de poder treballar d’aquesta manera. Però, evidentment, depèn una mica de la forma d’ésser de cadascú i també del tipus de feina que es planteja realitzar com teletreball.

Acció desenvolupada dins del Pacte per a l'Ocupació de les Terres de Lleida 2006/2007

0 comentarios